Monday, February 11, 2008

Kisah pergi Temerloh

Semlm aku g Temerloh..ehhehe x penah aku drive sendiri dari KL ke Temerloh almaklumlah bukannye ade tujuan pun klu n turun saje2 kat sana.semalam g Temerloh pun sbb nk g kenduri kawin member aku..membe masa poli dulu hingga la masa aku kt Kuittho pun die blaja skali gak sana..kenduri kawin member aku Mija..heheh..bile jumpa die rasa hepi bebeno almaklumla dh lama x jumpa since lepas abis belaja dlu and suddenly kali ni tup..tup..jumpa die duk atas pelamin di samping husband die yg tinggi mcm galah tuh..huhuhukk...die lak aku tgk hepi semacam bila tgk aku datang gak kenduri kawin die akhirnya..hehe yela mesti la hepi sbb jumpa membe die yang 'nakal ni..hehehe..ape2 pun Selamat Pengantin Baru Mija & Joe...

bile g kenduri ni yang paling x syoknye mesti je ade org duk menaya bile lak turn aku..hukhuk...susah betul aku nk tepis soalan 'paparazi' nih...n yg paling susah sekali bile nk jawab soalan ma n abah tuh...kata ma "asyik g kenduri kawin member2 je diri sendiri bila plak??"..huhuhu..killer question tuh..so the best answer yang aku jawab untuk ma ialah "insyallah ujung tahun"...huhuhu..tp tahun bile aku pun x tahu.tahun bila lah agaknye kan?ahhaha

lepas g kenduri kawin mija..aku,kak lang n ina trus rushing g umah zaharah plak..heheh..almaklumla before sampi Temerloh lagi aku dh gtau Zaharah aku mengidam nk makan ikan patin masak tempoyak...tp aku nk die yang masak..huhuh..bukannye ape..minah ni kalu masak mmg sehingga buat aku menjilat pinggan tau..ahaks:p

mula2 plan mmg la nk tido kt umh Zaharah tuh..aku yang mmg dh siap ngn segala jenis kelengkapan dr tuala kotak2, baju besar baju kecik, suar besar suar kecik punya la excited nk tido sana di tambah plak ngn kak lang yang excited nk mandi air kolah dr perigi tuh..tp tup..tup..cik bedah sorang ni plak wat hal..huhuhu..ina dollah yang sememangnya ade je mcm2 hal die tuh tetiba nk balik plak..uwaaa...geram..geram...so malam tuh lepas abis dinner n rehat2 jap kitorg pun terus cabut pulang ke KL..bertolak kul 9.30 malam dari umah zaharah..sib baik mata aku terang mcm burung antu bile drive malam...cuma aku kena lebih berhati2 n drive slow2 la sbb jln dr umah Zaharah nk ke bandar Temerloh tuh berbengkang bengkok..

terkilannye aku n kak lang sbb ingatkan malam2 tuh still ade org jual ikan patin n talapia kt tepi jalan rupanye xde...uwaa.. x dapat la nk bwk balik ikan2 tuh utk famili masing2..malam tuh aku yang sepatotnya drive ikot jln dekat terikot jalan jauh la plak..hehehe dh la x biasa ngn jalan Temerloh tuh drive plak malam2..heheh..gamble jer la..ape susah..klu sesat g la tnya orang kan..kehkehkeh..sib baik akhirnye dpt gak kitorg masuk highway..heheh..mlm tuh aku drive terketar2 kesejukan...nk bukak tingkap mlm2 minah2 ni x bg..takot benda yang terbang2 tuh lah kot..so bukak gak la aircond yang aku rasa sejuk smpi ke tulang aku..sib baik tangan x kejang lagi..

aku duk drive smbil bercerita2..kak lang plak duk dgr cite aku tp yang minah sorang ni plak duk membuta siap berdengkur2 lagi tuh..hahaha..aku dh warning si ina tu klu die tido aku patah balik ke Temerloh tp rupanya minah ni mmg x makan saman sungguh..smpai hentian genting sempah kitorg benti rehat jap..aku pekena neslo untuk panaskan badan jap tp minah 2 orang ni plak siap makan lagi tuh..hahahha..x silap aku td before bertolak ke KL kitorg dh mkn malam siap menambah lah tuh..hahah..rupanye member aku ni pun perut mcm tong mcm aku gak..ahahha...lepas rehat2 n gosip2 skit kitorg pun meneruskan perjalanan kitorg n lepas antar membe2 aku pulang ke rumah masing2 aku pun pulang n sampai kt umah dlm kul1.30 pagi...

No comments: