Sunday, July 27, 2008

Bulan Ujian Ke atas Aku

Malam ni dah menunjukkan pukul 1.01 pagi...ehh bukan malam dah namanya itu namanya pagi...huhuh...aku x tido lagi rupanye...actually aku dh menguap berjuta kali and nyamuk pun dah bape ekor dah aku bunuh tp mata aku ni yang x nk pejam….esk plak nk keje baju plak x iron lagi…erhhhh malasnye…


Actually baru aku sedar rupanye bulan Julai pada tahun ni adalah bulan yang malang bagi aku..huhuh…bulan ni gak la macam-mcam menimpa aku…mcm² ujian dari Allah ke atas hambanya yang lemah ini…


Antara bukti-bukti kukuh yang menyatakan bulan Julai adalah bulan yg penuh hikmah dan ujian ke atas aku ialah:

1. Side mirror sebelah kiri kete aku terkopak dek kena kena langgar ngn penunggang motor yang tidak bertauliah. Nak beli ganti yang sebelah jer x jual so aku kena beli sepasang maka dengan itu duit aku pun terkopak sejumlah RM300

2. Dek kerana bertindak tidak mengikut hati yang waras maka aku telah berbelanje untuk beli sport rim yang berjumlah nk dekat gak la RM1k...(actually mmg dh lama aku idamkan nk tukar sport rim pun)

3. Bulan ni jugak la aku telah menghabiskan sejumlah hampir RM2k++ untuk beberapa urusan yang penting yang sememangnya amat penting utk dilaksanakan

4. Pihak jurunilai rumah call aku suh bayar payment RM480 sebab nk value umah untuk bg kat pihak bank

5. Roadtax kete aku mampus bulan ni la jugak...waduh...hampir RM1k++ aku telah abiskan untuk urusan roadtax dan insuran kete.

6. Bulan Julai ni jugak la aku telah putus cinta ngn jejaka yang agak lama aku menahan kesabaran and yang penuh menguji kesabaran sepanjang hubungan aku dengan dia..tp xpe sbb aku redha and i have nothing if i dont have you...huhuhu...

7. Beberapa hari yang lepas aku dikhabarkan dengan beberapa berita yang agak kurang enak aku dgr yang mana ianye telah membabitkan urusan kerja aku di pejabat...walaupun gaji dinaikkan tetapi berita tuh telah spoil mood kerja aku..

8. Gaji dah masuk tapi dlm beberapa hari je gaji aku hampir habis sebab menyelesaikan perkara² di atas...

Byk lagi yang x setel tp gaji aku dh x cukup utk setel perkara² yang x setel tuh...nampaknye kali ini aku memerlukan khidmat bantuan ma dan abah...hahahah...malunye aku...

No comments: