Thursday, March 6, 2008

Ikan oh Ikan

Semalam 2 Mac 2008, aku, kak long n eri g makan pizza hut dekat2 ngn area umah aku.kak long belanje kali.aku klu bab2 makan free ni mmg suka sesangat almaklumla tengah dalam proses untuk menambah berat badan..hehhehe... before kua umah ma kirim suruh g beli anak ikan koi untuk di letakkan kt dalam kolam ikan kt umah

sampai aje kt kedai jual ikan tuh aku bebetul seronok sbb dapat tgk macam2 jenis ikan yang comel2 belaka.ikan yang paling aku suka tgk kt kedai tuh ialah ikan buntal sbb cute sesgt..perut buncit tp cute..ahaks..ada gak ikan pelik yang aku sendiri x tau nama ape.ikan tuh badan color putih tp ade jambul color merah..hehhe..yg tuh pun comel gak..ade lagi satu ikan yang pelik ialah rupa die mcm buaya plak jika sekali tgk.tp badan die bintik2 mcm harimau bintang tp ade misai mcm ikan keli.mulut die plak muncung mcm mulut buaya kecik cuma die spesis ikan yg duk kt dalam aquarium.

selepas beli ikan koi sempat la gak aku beli ikan belaga siam and kalu dalam bahasa kelantan dipanggil 'ike karing' (betul ke ejaan ni?)...teringat lak kisah masa kecik2 dlu bila mana kalu banjir je kt umah nenek kt kelate tuh mesti aku,adik beradik n cousin aku g mandi air banjir sambil tangkap ikan karing tuh...heheh..mmg sifat kanak2 suka mandi air banjir..hehehe.. actually aku beli ikan 'karing' ni sebab nk letak kt opis.manalah tau kot2 bosan kat opis tuh leh gak aku tgk ikan tuh untuk penyejuk jiwa..ahaks








No comments: