Wednesday, December 30, 2009

Star Cruise

Lepas je aku melangsung majlis pertunangan, aku dh kena tinggalkan tunang aku (acehh..mcm suami isteri plak)... bukan ape..esk tuh aku dh kena pegi famili day yang opis aku buat...kali ni famili day opis lain dari yang lain...

Nak tau tak ape yang lain dari yang lain...kali ni kitorg punya famili day kt atas kapal Star Cruise..walaupun atas kapal sebenarnye amat membosankan...hehehe...bosan sebab atas kapal tuh xtau nk buat ape...aku rasa abis cerok kapal tuh aku dh pusing..heheh...mmg la atas kapal tuh ade jalankan aktiviti...tp aktiviti die berjadual...kalu ade nyanyi2 pun penyanyi die sama jerk...hihihi...

Ni lah bilik aku jom kita masuk..

ni aku punya roomate 

Actually pada permulaannye kami naik Star Cruise ini di Pelabuhan Klang...di sinilah kami check in bilik..aku mcam biasala sebilik dengan adik comel yang chubby tuh...sapa lagi kalu bukan si Iffah tuh..hehehe...biliknye takdela besar sangat..cuma boleh muatkan 2 orang penghuni dengan 2 katil single,almari n drawer serta bilik mandi yang agak keciput...kalu setakat perjalanan utk seminggu kira boleh laa...


Makanan kt dalam kapal ni sedap gak la..kira kalu nk diet tuh mcm susah la sikit..setelah check in kt dalam Star Cruise ini...kapal ni mula2 sekali akan menuju ke Phuket, Thailand...fuh perjalanan nk ke Phuket tuh ambil masa x silap aku 2 hari beb...mati kutu aku kt dalam kapal nih tau tak...ahaks...so sementara nk menunggu sampai ke Phuket tuh,aku ape lagik mula la layan blues ala-ala Titanic tuh...sambil mengenangkan tunang yang berada jauh di Malaysia...cewahhh...hahahaha....
pening nk pilih makanan ape nk mkn..last2 yg ni jerlah..

jom kita makan before kita g Phuket

Finally kitorang samapi kt Phuket itu pun..sampai kt sana kitorg ape lagi mula la langkah berjalan ke sana ke sini...masing2 mcm lipas kudung mengejar masa sbb masa yg diberi utk shopping sekejap je..x silap aku dlm masa 1 jam..dh abis pusing2 ngn member sambil cari souviner utk famili...tiba2 masing2 baru terasa lenguh kaki...ade yang mencadang gi massage kaki..fuhh massage kaki ker??adoiyaii aku ni klu org pegang kaki mmg alergik sungguh...mau je org yg pegang kaki aku tuh aku ter terajang...tgh derang urut kaki mcm best jer..tapi aku x boleh maa...aku geli..geli...tp klu massage badan boleh la...hihihi...so yg lain massage kaki then aku lak g la massage badan...hehhe..klu yg tuh aku x geli...

kita sudah sampai di Phuket
bosaunyo...goreng pun sodap

jom shopping t-shirt..salesgal ni nyibok jerk..

sempat shopping byk nih jerk

Dah setel shopping..massage...kitorg di kerah kena naik kapal semula...dh masuk dlm bilik aku ape lagi..landing time la kt atas kaki...lenguh kaki maa duk jalan2 tadik...tapi takpe janji dpt jejak kaki kt Phuket pun jadilah walaupun sekejap jerk..skang masa utk tido dan Star Cruise akan memulakan pelayarannye ke Singapura plak...erkk kena tgu lagi 2 hari plak nk sampi ke Singapura tuh...adoyai...
posing pakai seluar yg beli kt Phuket semlm

 angin sepoi2 bahasa..



 jalan2 dalam kapal utk isi masa lapang


Sementara nk sampai ke Singapura tuh aku n the geng ape lagi ronda2 jerla dalam kapal tuh utk isi masa lapang walaupun semua tempat abis diterokai...belah malam plak ade dinner..makanannye...adusss membuatkan aku jadi makin lapar beb...ape kenama makanan tuh pun aku tak tau yg pastinye makan jerlah utk isi perut ni..dh la keciput x sedap la plak..standart hotel 5 star la katakan..abiskan je makan terusla masuk bilik walaupun perut duk kriuk kriuk lapar sbb makan tadi x puas la beb...





inilah makanan dinner kitorg malam tuh...huhu..agak2 korang kenyang tak?

duk belek menu tp ape kebendonyo tuh

 jom makan...3 benda ni je makan malam nih...huhu..lapar..lapar..x kenyang



 jom kita posing jap..sekali tgk aku ni mcm neng indonesia plak..bju ni design by designer from Indonesia yer

Jeng jeng...kapal sudah berlabuh di Singapura akhirnye..yahoo..setelah hampir 2 hari menanti untuk sampai ke Singapura...and finally..bile dah sampai Singapura ni tgh pening plak nk berjalan kt mana ...kali ni kitorg diberi masa yg lama utk jalan2 kt Singapura..ermm baru la syok nk window shopping n jalan2...
Melalui pengalaman aku sebelum ni so aku ajak member2 aku pegi jalan2 kt Orchard Road..kitorg g naik MRT...jom tgk gamba aku jalan2 kt Singapura plak..










 Jom kita naik MRT




Masa untuk naik Star Cruise semula...tak shopping byk pun..just window shopping jerla

Dah abis shopping n jalan2 kt Singapura so masa utk naik kapal balik dan perjalanan untuk pulang ke Malaysia mesti diteruskan..uhh x sabarnye nk balik Malaysia..so finally Star Cruise berlabuh di Pelabuhan Klang setelah mengambil masa perjalanan ke Malaysia selama 1 hari...best gak naik kapal ni sbb bukan senang tau beb nak dpt naik Star Cruise free...tp kalu kena bayar rasanye aku x taknak naik kot..hehehe...bukan ape perjalanan dalam kapal ni lama sgt la..hehe..tp sesama yg nk try naik Star Cruise ni boleh la...


Akhirnya dah sampai ke Malaysia..yahoo...

No comments: