Tuesday, September 30, 2008

Buka Puasa Wit Famili


before tuh posing dlu...ma, kak dah and aku



Hari ni mejoriti semua org dah kalut nk balik beraya almaklumla esknye hari dah nk raya..Ijam cakap hari ni die nk belanja kitorg 1 famili berbuka puasa kt luar...yahoo...Actually bukannye senang nk suh die belanje almaklumla die ni berada jauh kt Pasir Gudang sana tuh...so hari ni die warning kitorg yang perempuan-perempuan ni suh jangan memasak..huhu..aku ok jerk sebab kadang-kadang ma pun x tau nk masak ape dah utk berbuka puasa...huhu...

muka tgh tgu azan..lambatnye nk azan


Cadangan asal Ijam sebenarnye nk belanja makan kt Pakli Kopitiam tapi memandangkan Pakli Kopitiam tuh tutup plak hari ni maka kami menggunakan plan B iaitu mengubah lokasi pegi makan kt Old Town White Coffee...actually tempat2 ni semuanye dekat jer ngn umah aku...5 minit drive jer dh sampai...



aku and kak dah

Abah mulanye ragu-ragu gak kt tempat macam ni..ade ke patot die ingatkan kitorang nk pegi makan kt kedai kopi cina...hahah...abah...abah...bile abah tengok je menu ada kopi, abah pun ape lagi order Ipoh White Coffee (di atas saranan aku)...actually abah mmg suka minum kopi tp umah aku ni mmg takde serbuk kopi sbb mmg kitorang jarang minum kopi kt umah sbb mak aku ni alergik minum kopi...huhuhu...




aku order mee udang

Masing-masing kelaparan and menunggu je masa nk berbuka puasa...bila azan berkumandang kitorg ape lagi...serbu la makanan yang terhidang tuh..mmg syok bile sekali sekala dapat makan sama2 kt luar...actually famili aku ni jarang dapat berkumpul sama-sama makan kt luar almaklumla anak-anak ma and abah ni masing-masing bz belaka...huhuh (aku la terutamanye)



syoknye dapat makan..hehe


ini la orang yang belanja kitorang makan

Orang lain semua dh abis makan tapi aku gak yang last makan..abah dah bising2 bila aku makan lambat..abah cakap aku ni sejak kecik lagi kalau makan ramai2 mesti jer aku yang akan abis last..abah cakap tabiat aku ni dari kecik hingga besar mmg tak penah berubah-ubah...hehehe...tapi berkat aku abis last la maka aku tetap maintain slim...wakakak perasan la plak...

eri dah kenyang makan

No comments: