Saturday, September 20, 2008

Geng Gagak Hitam Berbuka Puasa




alih-alih muka kitorang jerk


Semalam aku, Kak Lang and Ina pegi makan bukak puase kt Restoran Johan Tom Yam kat Kampung Baru tuh...actually kitorng selalu jerk pegi makan kt restoran tuh sbb makanan die sedap2 belaka...

Ikan Siakap 3 Rasa yang dh kena di belasah oleh aku and Kak Lang

Kalu nk diikutkan laa sebenarnye bukan Gagak Hitam yang merancang nk pegi sana pun tp sebenarnye perancangan nk berbuka puasa kt Restoran Johan Tom Yam ni adalah rancangan seorang insan yg bernama lelaki ...die merancang seminggu sebelum plan nk pegi makan kt sana sbb katanya die suka sgt berbuka puasa ramai2 ngn Geng Gagak Hitam (punya la excited gile mamat tuh)



Ina belasah sambal belacan sorang-sorang


And yang bestnye die ni mengeletar kepale lutut bile aku gtau kt geng aku yang die nk belanje makan sebab nk buat zakat...(hahaha amik ko!!)...member2 aku semuanye excited gile tp padahal derang semua bukannye caya sgt pun sbb derang tau die tgh simpan duit nk g 'pinang' anak dara org (die nk belanja ade sorang insan ni jer)...actually aku saje je ckp mcm tuh...nk bikin die nervous n mengelabah skit...hahahah and akhirnye die mmg gelabah gile rupanye...(sape suh ajak kitorg berbuka sama2)


Kerabu Mangga

Nak dijadikan cerita dlm aku and membe aku semua setuju nk g restoran tuh mamat tuh akhirnye cancel plak...perkh angin gile aku satu badan...orang tuh yang buat plan orang tuh plak yg cancel...dh la cancel x gtau reason nape??...actually aku bengang sbb die ni sekejap ckp jadi pastu cakap x jadi pastu cakap jadi pastu ckp x jadi (cakap bahasa ape nih?)....perkhhh mau berasap aku dengar...sbb aku mmg x tahan betul nk dgr and terima kes yang suka cancel planning di saat last minit nih...mmg aku punya PANTANG laa...bukannye die x tahu pun kepantangan aku tuh sbb aku dh warning die awal2...sbb sebelum ni pun die penah wat kes sama gak....(angin,hangin,berangin gile aku)




Tom Yam Campur di hidang dalam kuali kecik


Memandangkan si mamat tuh cancel maka aku and geng gagak hitam jer yang berbuka pose kt Restoran Johan Tom Yam...planning mesti diteruskan walaupun planning hampir tercancel...masa on the way nk ke restoran tuh masing-masing semua pot pet pot pet duk bengang2 kt si mamat tuh...(semua berasap gile beb)...hahaha....




air tembikai and buah kurma


Sampai je kt restoran tuh kitorg cepat2 parking kt port baik punya (kalu lmbt skit parking kete sure full punya)..pas parking kitorg cepat2 duk kt meja yang yang kitorag selalu duduk dlu...hehhe...smpi jer terus order Tom Yan Campur, Kailan Ikan Masin, Kerabu Mangga, Ikan Siakap 3 Rasa and Telur Bistik...actually order cpt2 sebab takot kang makanan sampai lambt lagi pun jam dh menunjukkan pukul 6.30 petang...dlm beberapa minit jer tiba2 makanan yang kitorg order tuh dh sampai (servis diorang cepat gile)....



nyum...nyum...


Sambil menunggu azan Maghrib kitorg borak2 and sok sek pasal kes yang x puas hati td...hahaha...(panas masih membara lg beb)....then tiba2 aku terserempak lak classmate aku masa kt politeknik and university dlu...Norizwan Shah yang penah menjadi kegilaan bdk2 dlu tapi aku x penah tergila kt die pun..khekehhe...(dari poli smpi universiti aku ngn die asyik sama class je)..sempat la gak kitorg bertegur sapa tp bertegur sapa dalam tepon jerk (die call aku sbb jarak antara meja aku n die terbatas sbb org dh mulai penuh)...

makan jangan x makan

Azan Maghrib dh kedengaran so kitorg ape lagi belasah je la makanan yang dh siap terhidang tuh..huhuh...best...lepas makan kitorg cabut pegi opiz aku balik then solat Maghrib and Isyak...(opis aku dkt jer ngn restoran nih)...lepas solat kitorg cabut pegi Jalan Tuanku Abdul Rahman untuk shopping raya plak....huhuhu and masing-masing sampi umah dalam pukul 11.30 malam dalam keadaan kepenatan sbb td byk berjalan kt Jalan TAR tuh....

makan beb makan


2 comments:

Genghis said...

WOOO...SAMPAI KE BLOG KO LUAHAN PERASAN. HURMM.. XPE.... X PE...

eiranazira said...

sape suruh cari pasai dengan aku...
sape makan cili die la terasa PEDAS...