Tuesday, September 2, 2008

Holiday kat Cameron Highlands


Cameron Highlands..bile nk smpi nih

29 and 30 Ogos 2008 yang lepas aku and geng gagak hitam aku telah ronggeng ke Cameron Highland...best gile beb g sana sbb dapat release tension yg duk berkecamuk dlm pale otak masing-masing...actually kitorg dh plan sebulan yang lepas nk g ke sini...and yang paling best sekali sbb hanya kitorg bertiga je yang pegi and rasa mmg privacy sgt...kehkehhe..(sape yang tak diajak tuh jgn kecik hati yer...)



muka tak sabar nk sampai ke Cameron Highlands


kat highway menuju ke Simpang Pulai

Pada 29 Ogos, seawal pagi lagi aku dh bersiap2 (excited la katakan) and barang2 semua dh packing semalam lagi...kali ni kitorg pegi Cameron Highland naik kete BMW ina (BMW la sgtt...hahahah)...aku kt umh tunggu Ina dtg menjemput jer..katanya kul 7.30 pagi nk amik aku kt umah tp tunggu punya tunggu then nk dekat kul 9.00 pagi baru nmpk batang idung Ina and Kak Lang...(habis make up aku cair tau...ahaks)...katanya before nak g Cameron tuh die and Kak Lang perlu selesaikan beberapa perkara skit...aku no hal jer janji pegi Cameron tuh jadikkk kalu x jadik aku jotos pale budak-budak ni....kehekhekhe....


breakfast dalam kete jerk


permandangan on the way ke Cameron Highlands


Setelah masing2 dah setel perkara masing maka kitorg pun bertolak ke destinasi kitorang tuh nk dekat kul 11.00 pagi gak laa...kitorg berhenti sarapan pagi kt R & R Rawang...makan mehoon goreng yang mak Kak Lang bekalkan...makan dalam kete jerk...lepas kitorg setel breakfast maka dengan lajunye Ina pecut membelah highway...kitorg ikot Simpang Pulai utk sampi ke Cameron tuh..actually itu jalan baru nak ke Cameron and jalan die pun tak de la bengkang bengkok and memeningkan kepale...



Hotel Rosa Passadena



Selamat Datang Ke Cameron Highlands



Finally kitorg sampai kt Hotel Rosa Passadena dalam kul 3.oo petang...actually hotel ni aku dh booking 1 minggu yang lepas.....so kitorg takde la menghadapi masalah hotel penuh...huhuhu...lepas check in kitorang mandi and solat then kitorg terus pegi cari lunch...lapar gile beb sbb x makan tengahari...sejuk pun ade gak sbb dh duk kt atas bukit ni mmg suhu die lain skit la dr kt bawah sana tuh...


macam rumah Bristish kan kt belakang tuh?


muka bangga dapat posing kt pondok telefon..hehe


Lepas lunch kitorg terus memulakan aktiviti kitorg iaitu jalan2 cari pasal...hehehe...kitorang pegi beli peta Cameron tau...ehhehe bukannye ape tau...sebenarnye sebab takot sesat almaklumla kitorg dtg kt Cameron ni pun main redah jerk...(Geng Gagak Hitam ni mmg suka redah ajerrr)..kitorang pegi kat The Smoke House...tempat tuh mmg cantik sbb ade rumah berkonsepkan British...sempat gak la posing-posing...and yang best sekali bile dapat posing kt background yang cantik and kt pondok telepon British tuh (dah lama aku tringin nk posing kt pondok telefon tuh tau)...lepas amik2 gmba kt The Smoke House kitorg terus pegi kt Strawberry Park tp sayangnye kitorg rasa mcm tersalah jalan jerk...heheh...so kitorg berhenti jap kt atas bukit yang nk dekat2 ngn Strawberry Park Resort tuh...benti berposing atas bukit je sebenarnye...kekeekhkhekeh (Geng Gagak Hitam mmg suka posing)...


sesat jalan sempat gak posing jap...hehe


Jam tangan dah menunjukkan nk dekat kul 7.00 malam so kitorang balik kt hotel balik rehat-rehat and solat...pastu mlm tuh plak kitorg kuar balik pegi pasar malam plak...naik juling bijik mata aku duk tgk sayur-sayur yang murah2 belaka...14 paket RM10...(nasib baik aku suka makan sayur)...kaktus plak 9 pokok RM 10...wow murah beb...and aku jugak x ketinggalan tgk barang cenderamata yang berkonsepkan strowberi...beg, kasut, towel, keychain, topi, payung and macam-macam lagi barang yang semunya berkonsepkan strawberi...ehheh..so sweettt!!

strawberi ajerr...

Lepas shopping kitorg terus pegi tapau KFC and balik kt hotel...sok sek sok sek skit sambil makan KFC then pastu terus tertido...hehehe...letih sebenarnye...


dah check out la beb...

Pagi 30 Ogos, kitorg masing2 sibuk packing barang...nk balik dh beb...kitorang dtg kt Cameron ni cuma 2 hari 1 malam jerk...hajat hati ingat nk stay 1 hari lagi tp Ina ade hal plak...so nampk gayanye mmg kena balik hari tuh gak laa...huhuhu sedihnye...after breakfast and check out kul 12.00 tengahari kitorg terus pegi kt pasar ape ntah namanye...pegi sana sambung balik aktiviti shopping...kt sini lagi byk sayur yang murah2 beb..sayur murah, strawberi murah and bunga pun murah...hahaha...nk juling lg bijik mata aku ni nampaknye...kehkeheh...sempat gak la makan strawberi free and beramah mesra ngn tauke-tauke kedai...(Gagak Hitam mmg friendly sebenarnye...hehehe)..


tergoda gile aku kt strawberi nih


banyaknye bungeeee....


beli coklat jap..


Dah abis shopping kitorang terus pegi lunch...tiba2 hujan la plak...nk kena stay kejap kt medan selera tuh bg hujan reda sini then baru la leh redah jalan...almaklumla jalan nk turun ke Tapah tuh bengkang bengkok...sementara nk tnggu hujan reda sempat gak la kitorang beramah mesra ngn mamat FAMA yang bukak gerai kt situ sambil beli bunga kantan and jambu batu buat kunyah-kunyah karang...huhuhu...


minum teh jap...teh mahal nk gile


Hujan dh reda skit so boleh la kitorg bergerak...kalu masa dtg kitorg ikot Simpang Pulai kali ni nk balik kitorg nk ikot Tapah plak...kata Ina nanti on d way nk balik tuh leh la kita pegi kt Ladang Teh...and finally sampai gak kitorg kt ladang teh tuh...berhenti minum teh and makan kek...ade ke patot dah le minum teh kt ladang teh, secawan teh die RM8...huhuh...cekik darah smpi ke pankreas ni...huhuhu...(geram sungguh aku tau sbb rasa mcm x logik je harga die charge tuh..bukannye aku kedekut tau)

perkhh besarnye ladang teh...

Lepas menge'teh' kitorg pun ape lg mcm biasala memulakan aktiviti posing...hahahah...abis sana sini kitorg amik gmba...buat muka x malu jerk...aku pedulik ape org nk cakap...hahaha...and aktviti kirorg berakhir kt sini and terus pulang...

ehemm..ehem...

dah nak balik dah...


On the way nk balik tuh terjumpa plak replika strawberi besar...yeyeyeyeye...finally jumpa gak setelah dr hari tuh kitorg termiss nk posing kt strawberi besar masa kt atas puncak tuh...ehhehe...si Kak Lang tuh yang excited sgt sebenarnye...sekali ngn aku and Ina jadi sakai...hahaha....dan akhirnye kali ni baru kitorg betul-betul balik x berhenti mana dah...



besar gile strawberi nih...huhu

muka bangga gile dapat posing kt giant strawberi

Hahaha..ingatkan x berhenti mana dah sekali terberhenti kt tepi jalan masa nk turun kt Tapah tuh...actually Ina bru teringat mak die suh beli petai...hahaha...kitorg benti kt tepi jalan tuh sbb nampak ade orang asli duk jual petai...murah gile beb...ehh rebung pun ade gak...aku pun ape lagi beli gak la rebung...perkhh mmg murah beb...2 batang yang besar sebesar pasu bunga kt umh aku tuh cuma 10 hengget...leh 4 kali masak lemak cili api tau...nyummm...nyummm...huhuhu...aku amik 1 and Kak Lang amik 1....and jalan pun dh nmpak gelap so kitorang terus pecut pulang dengan barang yang sarat kt dalam kereta tuh and dengan perasaan yang hepi...

bonet dah penuh barang..kt depan pun penuh gak..

No comments: