Friday, September 19, 2008

Majlis Berbuka Puasa kt PWTC

tunggu masa nk berbuka je nih

Semalam 18 September 2008...company aku ade buat majlis berbuka puasa bersama-sama dengan Perdana Menteri dan menteri-menteri yang lain...huhuhu...Seawal pukul 5.30 petang aku dan kawan-kawan aku dh berkumpul di Dewan Merdeka Tun Razak di Putra World Trade Center (PWTC)..kitorang masing-masing pakai baju batik warna oren kuning..semua staff kena pakai baju batik yang sama supaya bos kenal sape staff die..huhuhu...

posing jap before majlis nk bermula

Actually member aku cakap menu majlis buka pose ni sama je mcm menu yang lepas...hahaha...company aku save budget kot tp actually menu die best jerkk...mula2 aku tgk dewan mcm kurang org jer tp makin lama makin ramai org masuk ke dewan...Aku ngn kwn aku lak duk tgk menteri-menteri yang duk masuk kt dalam dewan sambil teka meneka nama dan portfolio menteri tuh...heheh...kiranye mcm belajar mata pelajaran Pengajian Am plak...hehehe...


Lepas berbuka pose kitorang pegi menunaikan solat Magrib yang telah di imamkan oleh Pak Lah and lepas solat Magrib kitorang dengar tazkirah dari Mufti Perlis...aku yang duk kat saf perempuan di sebalik tirai ni bile dengar suara mufti tuh bg tazkirah mula terbayangkan muka Anwar Ibrahim...hahah..actually suara mufti tuh sebijik macam Anwar Ibrahim...


Sambil aku dgr tazkirah tuh aku sempat lak berkenalan ngn sorang makcik ni...borak2 ngn die then tiba2 die ckp die nk call Anwar Ibrahim...huhuhu...aku ngn member aku terkejut jap bile dgr...rupanye die nk call anak die...anak die nama Anwar manakala nama husband die Ibrahim...hahaha patot ar die panggil anak die Anwar Ibrahim....


Isyak dah masuk waktu maka kami semua solat Isyak dan kemudian solat Terawikh yang telah diimamkan oleh Mufti Perlis yang bg tazkirah td...lepas solat kami bersalam-salaman and aku sempat gak la bersalam ngn Jean Abdullah (wife Pak Lah) dan kemudian lepas tuh kitorg pun bersiap-siap nk g moreh plak....malam tuh VIP perempuan yg solat sama2 ialah Jean Abdullah, Dato' Shahrizat, wife Dato' Tengku Adnan (cunnye wife die) and wife Dato' Syed Hamid Albar...


Masa moreh tuh plak wartawan mula berkerumun kt Pak Lah..huhu...aku ngn member aku wat derk jerk...kitorang makan jerk...lepas makan kitorng pun ape lagi nk cabut pulang la....rupanye ramai lagi yg nk cabut pulang...tp yg bestnye jumpa menteri2 kt situ duk langgar2 bahu jerk...wakakka..aku wat mcm x kenal derang jerk...hahaha...poyo jerkk...smpi aku terlupa ngn bergmbar ngn menteri2 ni...hahaha...

2 comments:

Anonymous said...

Salam

Best ke tazkirah Mufti Perlis? Apa dia cakap?

Tok Ngah

eiranazira said...

wsalam...
hahaha entahla die bg tazkirah ape...dah lupa daa...sbb x berapa concerntrate masa tuh sbb duk menghayati suara die jerk..