Thursday, September 11, 2008

Sabak Steamboat & Barbeque



Sabak Steamboat & Barbeque...alamak terbalik lak aku sebut..

Semalam 10/9/08...lepas balik keje aku and member2 aku masing semua bergegas ke Sabak Steamboat & Barbeque kt Taman Melati Utama, Gombak...kitorang akan membuat aktiviti berbuka puasa...yahooo....

bahan-bahan tersedia dibakar and di renangkan dgn kuah...haha


aku and farha..dah lama x jumpa minah ni sebenarnye


Actually aku dh planning awal2 lagi nk berbuka pose kt tempat nih and siap dh booking tempat 3 hari yang lepas...kehkehe...(excited sgt la katakan)...sebenarnye aku pun x tau pesal aku teringin sgt nk pegi makan steamboat kt sini...agaknye sbb aku terpengaruh tgk Jimmy Yezzaa pegi makan kt situ kot..(sbb aku tgk rancangan Trek Selebriti bebaru ni die g makan kt situ..hehe )...pada asalnye ingatkan nk pegi makan kt situ ngn geng gagak hitam jerk tp tiba rancangan tuh diubah sbb kalu pegi makan bertiga je kang x happening plak...huhuhu...maka aku amik keputusan ajak si Usop and Farha join sekali...



seko kumbang dikelilingi bunga yang berseri2...haha



bunga-bunga mak dan abah masing-masing...hehe

Nama tempat ni Sabak Steamboat & Barbeque ....bile aku tgk perkataan SABAK tuh mula mengingatkan aku kt kg halaman aku kt Kelate tuh...actually kt kg aku tuh pun ade tempat nama Sabak and tempat tuh merupakan perkampungan nelayan...and tidak syak lagi Sabak Steamboat & Barbeque ini dibangunkan hasil ilham dari Pantai Sabak, Kelate...


fresh-fresh beb...nyum...nyum..



Gagak Hitam tidak ketinggalan berposing


Bila aku terpandang jer perahu yg ade kt luar restoran ni and gmba2 yang ade kt dlm restoran ni maka ini betul2 membawa aku ke kg halaman aku...(cewahhh skema gile ayat aku)...maka mmg sah restoran ni berkonsepkan seperti perkampungan nelayan kt Pantai Sabak, Kelate...

tinggal kulit jerk...hehehe


finally dah abis da...hahaha...

Actually yg join makan kt sini cuma 5 orang jer...Aku, Kak Lang, Ina, Farha and Ucop...4 perempuan and seko kumbang jelmaan buaya darat...hahaha...and yang bestnye, geng yang aku bawk ni mmg semua kaki makan byk...hahahha...(sib baik tauke restoran ni x bankrup)...makanan seafood kt sini mcm2 ada...udang,ketam,lala,kupang,kerang and etc...sayur pun ade gak and yg paling best sekali bile dpt mkn mcm2 jenis cendawan (tapi aku duk bedal cendawan butang jer smpi kena bebel ngn bdk2 nih)...hahahah...

perahu mcm kt kg aku jerk...style die sebijik tuh

Tapi pepe pun mmg best and hepi jer mkn kt situ ngn bdk2 nih...leh borak2..posing2 (buat muka x malu jerk) and yang best sekali dpt kenakan si Ucop tuh...wakakka...almaklumla malam tuh die sorang jer kumbang jadian...hehehe


before nk balik posing dlu jap...

1 comment:

Genghis said...

paling kuat makan si Eira..badan jer kecik dia yg setelkan smua bahan2 tu..sistem pencernaan dia memang bagus tu pasal kuat makan..hahahhaa dia tu jin afrit jelmaan...ekekekkeke